Homemade chocolade-smoothiebowl met banaan en dadels

Powerfood voor na het sporten

Deze homemade chocolade-smoothiebowl is het ideale powerfood voor na het sporten, maar is ook prima weg te werken als krachtig ontbijt. Gezond én lekker. Voeg proteïnepoeder toe voor extra eiwitten en maak het eventueel de avond van tevoren klaar.

Voor 1 grote smoothie bowl of twee kleine

  • 1 grote rijpe banaan
  • 3 Medjoul dadels
  • 50 milliliter amandelmelk (of een andere melksoort naar keuze)
  • 3 volle eetlepels magere kwark
  • 3 eetlepels havermout
  • 1/2 eetlepel cacao
  • Optioneel: 1 volle eetlepel wey proteïnepoeder met vanillesmaak
  • Ter garnering: pecannoten en kokosrasp

Tip: wil je de smoothie bowl liever drinken? Vervang dan een deel van de kwark door melk. Ook lekker: gebruik bevroren bananen.

Blenden

Breek de banaan in stukken en bewaar een stukje van ongeveer vijf centimeter. Doe de rest van de banaan in een blender met de dadels en de melk. Blend op hoge snelheid tot een egale massa.

Voeg nu ook de kwark, havermout, cacao en eventueel proteïnepoeder toe. Blend tot een stevig, maar vloeibaar geheel.

Snijden en hakken

Snijd het resterende stukje banaan in plakjes en hak de nootjes fijn. Giet de smoothie in een kom en garneer met de banaan, noten en kokosrasp. Enjoy!

Chocolade-smoothie-bowl-met-banaan-en-proteine

Dit artikel verscheen eerder bij onze vrienden van Culy.

Meer leuke content? Like ons op Facebook

14-09-2017 - Alrik de Jong