Patagonia lanceert tweedehands lijn: Worn Wear

Mooi initiatief van een eerlijk outdoormerk

Outdoormerk Patagonia stopt veel geld in projecten om de aarde te beschermen. Dat wisten we. Nu begint het merk van bergbeklimmer, surfer en avonturier Yvon Chouinard een tweedehands kledinglijn: Worn Wear. Mooi initiatief.

Worn Wear, better than new

Normaal gesproken draait het bij bedrijven om het verkopen van zoveel mogelijk nieuwe spullen. Met de lijn Worn Wear zet Patagonia dat denken op de kop. ‘If it’s broke, fix it!’ en ‘Better than new’ zijn slogans die op de website te lezen zijn.

Eerder dit jaar werd de bètawebsite van Worn Wear, nu is er dan eindelijk een winkel die aansluit bij de recyclegedachte van Patagonia: de Worn Wear online store.

Bij de online store kun je dus tweedehands kleding kopen, maar ook je kleding laten repareren. Daarnaast kun je kleding online inruilen. Op de website van de online store kun je ook jouw verhalen en avonturen delen die je in met een item van Patagonia hebt beleefd.

Classics met een extra logo

Voor alle duidelijkheid: alle tweedehandskleding en de kleding is van Patagonia en we moeten zeggen dat er behoorlijk wat classics te vinden zijn in de online store. Op de kleding zit een extra logo van Worn Ware.

Vooralsnog is het concept alleen in de Verenigde Staten uitgerold, laten we hopen dat Europa snel volgt en andere merken hierdoor geïnspireerd worden.

De eerste reclame van Patagonia ooit

Yvon Chouinard trok eerder dit jaar zijn portemonnee voor een tv-reclame voor een betere aarde. Als tegenreactie op het beleid van Donald Trump heeft het merk 700.000 dollar besteed aan hun eerste tv-commercial ooit.

In de reclame legt Chouinard uit waarom het zo van belang is om de natuur te beschermen. Hieronder de reclame, meer achtergrond lees je hier.

Meer leuke content? Like ons op Facebook

20-09-2017 - Alrik de Jong